~::..Kasih Nan Abadi..Selamanya..::~ Babah, Ibu dan Muiz...

By: Shamz Fieza Muiz

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Monday, 18-May-2009 14:04 Email | Share | | Bookmark
Rindu Giler-Giler..

 
 
 
View all 5 photos...
Masa tgh taip entry nie..
air mata dok mengalir jer..rindu sgt2..
Semua serba tak kena..semua benda yg di buat asyik terkenang jer..
Pandang sekeliling..mcm2 perasaan yg timbul..
Rindu sangat-sangat..rasa nak pitam pon ada gak..
Rindu itu adalah anugerah dr Allah..perasaan itu mmg wujud..
Jadi tak salah kalau perasaan tu rindu tu ada..
Bengkak dah mata menangis jer..tak tahan rasanya menanggung rindu..
RINDU..!!! RINDU..!!! RINDU..!!! RINDU..!!!

Ibu rindu ngan MUIZ!!!..
Muiz dok kat kg. ngan nenek..ibu dah mula keja..
2 minggu jer MUIZ dok ngan nenek..pastu ibu akan jaga MUIZ..
Lagipon ari nie MUIZ gi klinik..ibu takleh cuti..
so..terpaksa ibu tinggalkan MUIZ ngan nenek..
tak sabar nak tunggu ari jumaat..ibu nak peluk cium MUIZ sepuas2nya..

Masa dalam perjalanan balik Klang..ibu nangis sepuas2nya dlm keta..
sampai babah tak tau nak pujuk camna..
malam ibu tido peluk bantal MUIZ..terjaga tgh malam..tingat kat MUIZ..
nangis balik..tp babah..dah lena di ulit mimpi..
Ibu tepon nenek..nenek kata MUIZ ok jer..
takde meragam pon..elok jer..MUIZ mmg anak yg baik..

Muiz jgn nakal2 tau..nnt ibu balik jumaat nie...
sayunya hati ibu..ibu rindu sgt kat anak ibu..
rasa mcm nak balik kg. jumpa anak ibu mlm nie gak..
Rindu sgt2..
sayunya bila tgk wajah2 kesayangan ibu..






stokin nie ibu beli buat basahan MUIZ pakai hari2..
tp mangkuk tu MUIZ belum boleh guna lagi..ibu beli sbb ibu berkenan sgt2..
tak sabar nak suap MUIZ makan..



nie video MUIZ..MUIZ gelak2 bila ibu panggil nama dia..
nie la video yg ibu tatap ari2..buat lepas rindu..




Sunday, 10-May-2009 15:05 Email | Share | | Bookmark
Happy Mother's Day..

 
 


Di kesempatan nie..nak ucapkan Happy Mother's Day..
Untuk Bonda tercinta..dan jgk buat Ibu Mertua..
Untuk Ummi Aqis..dan jgk untuk diri sendiri..
tidak ketinggalan jgk buat semua ibu2 di seluruh dunia..
semoga menjadi seorang ibu yg mithali dan
mendapat keberkatan dr ALLAH kerana menjalankan tugas bg ibu yg terbaik di dunia..

Alhamdulillah..setelah sekian lamanya..
akhirnya dpt jgk merasa jd seorang ibu..
buat pertama kalinya..dpt sms ucapan hari ibu dr kawan2..
dan juga dr suami tersayang..
rasa terharu sgt..alangkah bertuahnya bergelar seorang ibu..
nie dpt hadiah sempena hari ibu..dr babah..
tima kasih babah..ibu suka sangat..boleh pakai gi keja..
sejak dah jd ibu nie..dah tak berapa gemar pakai kasut tumit nie..
lg pon keja kat spital nie..nak cepat jer memanjang..
kena jln lelaju..bila pakai kasut tumit tinggi..rasa nak terjatuh jer..
nie selamat sikit..tapak pon jenis tak licin..




Friday, 8-May-2009 23:13 Email | Share | | Bookmark
::Muiz Gi Jenjalan Lagi...::

 
 
Semalam bawak Muiz gi Jusco Bukit Tinggi..
Pukul 4.30 ptg..ibu dah siap mandikan Muiz..
Pukul 5.00 ptg Babah balik keja..terus bersiap..kita nak gi JJ..
Ibu dah agak dalam hati..nie mesti Muiz ngamok..
Sbb ptg waktu Muiz lena di ulit mimpi..lagi2 lepas mandi..

On the way..Muiz cool jer..
Mungkin sbb kena air-cond..sampai JJ..ok lagi..
letak dlm storller..mcm ada gaya2 nak ngamok...
Dlm 10 minit..apa lagi..satu JJ dengar suara lemak merdu dia..
Adoi..Muiz...dah...berdukung jer ngan Ibu..bila dukung diam pulak..
Tak dpt Ibu nak pilih baju Muiz..Dukung ngan Babah..adalah sekejap..
Pastu ngamok..asyik nak ngan Ibu jer..anak ibu betul la Muiz nie..
Dpt la ibu beli 2 pasang baju basahan tuk Muiz..dah tu..asyik nak dukung jer..

Sebelum balik..tapau makan dulu..
Igt nak makan kat umah..dah siap makanan..Muiz pon dah tido atas riba ibu..
Pelan2 ibu letak kat storller..tak jadi mkn kat umah..
Makan kat situ jgk...dah mkn..pelan2 ibu tolak nak gi kat keta..
Muiz pon apalagi..terus terjaga dr lena..ngamok lagi..
Berdukung jgk akhirnya sampai kat parking..

Muiz..apsal la taknak dok dlm stroller...? Budak2 lain ok jer ibu tgk..
dah lena tido pon..boleh sedar..adoyaii..!!! ibu kena ajar Muiz dok dlm storller..
Dlm car seat pon Muiz tak nak..nak kena peluk ngan ibu jer..
Manja sungguh!!!






Wednesday, 6-May-2009 13:31 Email | Share | | Bookmark
~:: Aksi Muiz Lagi...::~

 
 
 
View all 6 photos...
Alhamdulillah...
Sekarang Muiz dah nak masuk 3 bulan..
Tak sedar masa berlalu..cepat sangat rasanya..rasa baru lahirkan dia semalam..
Rindu masa Muiz dok dlam perut..suka tendang2 ibu..
tapi skrg muiz dah pon berusia 3 bulan..
Muiz nie tak banyak ragam..alhamdulillah..senang nak jaga..
Muiz nangis kalau nak susu atau nak tido jer...masa tu kalau dia nangis..
mcm kena cubit..adoi muizzz ooiii....
Mesti jiran tetangga igt..ibu dera anak..padahal..ngamok nak susu jer..
Banyak perkembangan Muiz sekarang nie..antaranya..

Kuat nyusu...kalau lambat bg...dgr lah dia ngamok...
Dah pandai senyum..sesekali ketawa..
Dah pandai kenal ibu & babah..tp Muiz lebih manja ngan IBU...Babah jgn mare haa..
Suka kalau bwk gi jenjalan..masa dlm perut ibu rajin berjalan..
Suka tahan mata..mata dah kuyu..tapi sebuk nak main..taknak tido..last2 ngamok!!
Suka buat muka sedih..mcm ada org marah dia..padahal takde pon..
Suka tgk tv cite karton..ngekek ketawa sensorang..mcm paham sgt jer..
Tido masih berbedung lagi..tp selalunya berjaya melepaskan tangan..
Suka mandi..klu diangkat..ngamok.takkan nak berendam sampai kecut Muiz ooii..
Dah pandai hisap jari..nie ibu tak gemar nie..tak hensem la..

Kat bawah nie..gambar Muiz tgh berseronok dok dlm bouncer chair..
lepas mandi suka dok kat situ..sambil tgk tv..






Tuesday, 5-May-2009 11:55 Email | Share | | Bookmark
::~Hepy Besday Mak Uda Muiz~::

 
 


Hari nie genap umur 19 tahun Mak Uda Muiz..
Mak Uda Muiz nie belajar kat UiTM, Sri Iskandar. Perak..
Di kesempatan nie..Muiz nak ucapkan..

~ Hepy Besday..
~ Semoga di murahkan rezeki dan di lanjutkan usia..
~ Semoga segala impian akan jadi kenyataan..
~ Semoga semester nie dpt Anugerah Dekan..tau..kena usaha lebih..
~ Mak Uda belajar rajin2 tau..nnt bila mak uda dah berjaya boleh tolong nenek & atok..
~ Muiz sayang sangat kat Mak Uda..
~ Ibu & Babah doakan Mak Uda sentiasa sehat dan gembira selalu..
~ Insyallah, 10/5 nie Muiz boleh jumpa Mak Uda..

salam sayang dr Muiz..ibu..dan babah..




[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net