~::..Kasih Nan Abadi..Selamanya..::~ Babah, Ibu dan Muiz...

By: Shamz Fieza Muiz

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Friday, 21-Aug-2009 14:01 Email | Share | | Bookmark
Abg Long Muiz With Adik Tisya..

 
 
Salam semua..
Ari nie nak tunjuk Seorang abang sedang jaga adik dia..
wah!! abg mithali nie..
Tp..Mcm gaya geram jer kat anak dara org..
Adoi!! Muiz..jgn..marah ummi ngan ayah dia nnt..

Nie la sepupu Muiz..Adik pada Balqis..
Nama dia NUR BATRISYIA FARHANAH..
tak betul tak tidak mak long eja nama tu..
layan jer la..janji ada bunyi sudah..
Lebat rambut Tisya skrg..Kuat nyusu..
yg peling best...berlawan ngan abg long muiz..
part taknak tido..sian nenek..tido berapa jam jer bila mlm..
bila abg long muiz tido..adik tisya jaga..
bila tisya pulak tido..abg long muiz pulak jaga..

nnt bila sekolah..sebaya..mana tau satu kelas..
klu ada org buli adik..abg lawan tau..
hehehe...





Tuesday, 18-Aug-2009 13:30 Email | Share | | Bookmark
Letih...

 
 
 
View all 6 photos...
Salam semua..
Leth..penat..tak cukup tido..
semua ada..
apa2 pon syukur ke hadrat ilahi..
ibu dah dpt abiskan kursus selama 2 minggu yg sunggu mencabar..
dgn waktu jadual yg padat..
terkejar2..tak cukup tido..stress..
lagi2 rindu sgt kat anak teruna ibu tu..
ari2 dok menghitung ari bila nak balik..
bila babah muiz antar mms gambar muiz..
air mata nie dah tak tertampung..ngalir laju jer..
masa tu..tuhan jer yg tahu perasaan hati seorang ibu..

masa lagi 2 ari nak balik..nenak muiz call..
bg tau Muiz demam..
adoi..meronta hati ibu nak balik..
memandangkan lg 2 hari ibu nak abiskan kursus..
ibu hanya mampu berdoa dr jauh..agar anak ibu sehat..
alhamdulillah..muiz dah beransur sehat..walaupon tingal selsema & batuk jer..

kini hanya tunggu result exam jer..
ibu harap lulus la hendaknya..
tak mau dah gi kursus lelama lagi..
jeles tau ada peserta siap sewa hotel lain lg bwk anak sekali..
masa tu rasanya nak jer suruh babah muiz ambik cuti bwk muiz gi Melaka..



skrg muiz dah 6 bulan..
dah makin lasak..pandai berguling2 skrg nie..
masuk buai dia buat aksi superman..
klu dia taknak sesuatu tu..menjerit2..suara dia jer yg dgr..
muiz dah mula makan..
pagi ibu mkn biskut sekeping..
ptg mkn nestum beras..
sesekali ibu masak bubur nasi campur sayur,ikan atau ayam..
tp muiz tak berapa mau makan..bolehla..
kalau dia betul2 lapar..abis la jugak..
nie gambar Miz di usia 6 bulan..
dah makin ensem..hehehe..






budak comot tgh mamam


superman junior..


Wednesday, 29-Jul-2009 14:16 Email | Share | | Bookmark
memasak pulak..

 
 
Salam semua..
kali nie nak cite pasal masak lak..
stop kejap pasal cite Muiz..
Malam nie terajin pulak ambik gambar..
selalunya lepas masak..terus ngap masuk perut..
kebulur sangat rasanya..
mcm biasa..lauk simple tuk dinner.
alhamdulillah..sempat gak masak lepas balik keja..
sementara babah layan muiz..ibu sebuk kat dapur..
tima kasih babah..sudi jaga muiz kejap..
so..menu malam nie



ayam goreng kunyit
kangkung goreng belacan

cukup lah buat mengisi perut tuk malam nie..
apa yg penting..babah ku senyum lebar jer..sbb dah kenyang..
ada belen..esok panaskan balik buat babah lunch nnt..
sbb waktu lunch..babah rehat kat umah..



Nie pulak persediaan ibu tuk kursus nnt..
ibu akan berkursus selama 2 minggu..
adoi..!! rindula ibu ngan babah...
lebih2 lagi dgn anak teruna ibu sorang tu..
Muiz akan di jaga oleh nenek kat kg..
4-13 ogos di Klebang Beach Resort, Melaka - Kursus Induksi Umum & Khusus
13-17 ogos di kem mega Kristal, Kuala Selangor - Kursus Biro Tatanegara BTN
takkan nak tolak pulak..ari tu ibu dah pernah tolak..
masa tu tgh sarat peknenkan Muiz..
Kursus nie penting buat ibu..tuk pengesahan dalam jawatan..
org2 keja ngan gomen tahulah pasal kursus nie..
mcm2 perasaan ada skrg nie..
emm...ENTAH LA..
korang mesti pahamkan mcmmana rasa hati seorang ibu..????


Monday, 27-Jul-2009 13:04 Email | Share | | Bookmark
Bila si dia tido & bila dia berjaga..

 
 
 
View all 5 photos...
Salam semua..
Jumpa lagi kat entry kali nie pulak..
Bila tgk tajuk kat atas..mesti korang dah tahukan..
Nak cite ckit la pasal Muiz nie..

Bila si dia tido..

sayu sangat tgk wajah kesayangan hamba nie..rasa tak sedar dia dah depan mata..
rasa baru semalam lahirkan dia di dunia nie..bila dia tido ibu suka cium tangan dia..
kaki dia..main2 dg jari dia..syahdu sangat perasaan tu..
rasa naluri kasih seorang ibu menyerap dlm sanubari..rasa nak menitis air mata..
bila dia tido..rasa mcm nak gerakkan dia..boleh gurau senda dgn dia..
Bila lihat wajah dia tido..tenang sangat..rasa hilang resah di jiwa..
dan bila dia tido..rasa sepi mula melanda..
nie gambar Muiz tgh lena di ulit mimpi..




Bila si dia berjaga..

Si dia nie kuat main.bila dah start main..payah nak berhenti..
Suka tgk gelak ketawa si dia..rasa hilang gundah melanda..
agah dia..geletek dia..mula dia ketawa..
manisnya bila si dia senyum dan tertawa.
Tp bila si dia berjaga tak nak tido..geram pon ada gak..
abis tu dah tido kul 3,4 pagi..apa ke halnya..
Ibu ngan babah nak gi keja la..nak cari duit tuk besarkan dia..
nie pulak Muiz tgh berjaga..bulatkan mata dia..
kalau bulat camni..agak2 korang kul bape pulak dia nak tido..?




jadi moral of the story..
lu fikir la sendiri..hahahaha..
tak kisah la Muiz nak tido ke atau nak berjaga..
yg penting Muiz tetap anak ibu & babah..
nie pulak gambar Muiz ngan babah..
tengah tunggu ibu bersiap nak gi keja..
Muiz pon dah bangun nak gi umah Ummi dia..
mcm tau2 jer..




Friday, 24-Jul-2009 11:23 Email | Share | | Bookmark
Alhamdulillah...Muiz dah jd abg long..

 
 
 


Salam Semua..
OK! Ari nie saya mengumumkan bahawasanya..
Secara sah & rasminya..Muiz dah jd abg long..
Adik Muiz dah selamat di lahirkan pd ari nie..
24/7/2009, jam 7.30 pg.berat 3.62 kg..baby Girl..
di HTAR Klang..secara C-Zer..
nampak gayanya..Muiz takde kawan la..
dah deduanya pompuan..kena main bola ngan Pak Tam jer la..
Kakak Aqis ngan adik Aqis mesti main anak patung, main masak2..
Takkan Muiz nak joint..

Terjawab sudah teka-teki..tak yah nak teka2 lagi dah..
Bukan ibu pregnant tau..
Tp Ummi Aqis yg lahirkan..merangkap Adik Aqis dan sepupu pada Muiz..
Semua kawan2 ibu dok SMS, Email..YM..ucap tahniah..
Diaorang semua igt ibu yg pregnant..
Belum masanya lagi Muiz nak ada adik..
Luka C-Zer ibu pon belum sembuh sepenuhnya..
Jika dpt rezeki awal..ibu tak tolak..
tp kalau boleh..biarlah Muiz puas bermanja dgn ibu & babah dulu..
Sejak Muiz susah tido mlm..lagi la fikir 2,3 kali nak tambah keluarga..
Mlm td lagi best..pukul 4pagi..baru Muiz tido..
Ibu tido 2 jam jer..Kul 6 dah bangun nak gi keja..
Sabar jer la..dengan perangai Muiz..

So..pada semua kengkawan..tima kasih kerana beri ucapan tahniah..
Budi mu amat ku kenang..Insyallah...jika betul2 rezeki Muiz nak dpt adik..
Ibu akan war2kan kat sini..doa kalian amat ibu hargai..
Memperkenalkan adik Aqis..merangkap sepupu pd Muiz..
muka copy & paste kakak aqis masa baby..
Sekarang Ayah Aqis pulak main teka-teki ngan semua org..
Adik Aqis belum lagi di dedahkan namanya..
Agak2..apa nama diaorang nak bagi..???





[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net